okunniga hästmänniskor!

Godmorgon! Inatt har jag inte sovit bra, jag har drömt mardrömmar hela natten! Mardrömmar är det värsta jag vet, för jag vet aldrig om det är verkligheten elr bara en dröm.
Iaf idag när jag vaknade satt jag och kolla på hästnet bara för skojsskull och jag såg en sak som jag blev otroligt arg över! Jag har sett det en gång förut och då skrev jag till o med för den som hade lagt ut annonsen. Förra gången var det en 3 åring som var oinriden som hade ett pessoabett i munnen! Och idag var det en unghäst på 2 år som tömkördes som hade den där bettet!
Asså seriöst en sådan unghäst kan inte vara så stark att den måste ha ett pessoabett i munnen! 
Jag blir så arg så att jag börjar skaka! Visst jag är inte ett proffs och jag vet absolut inte allt om hästar/ridning osv. Men det jag vet är att en unghäst på 2år och 3 år är inte så pass stark att de måste ha den där bettet i munnen! Det är bara brist på kunskap! Att andra människor inte ser det där?! Är det verkligen bara jag som lägger märke till sånt? 
Jag kommer inte att länka annonserna här, men jag har skrivit till båda säljaren. Blir dem irriterad och skriver att jag inte har någonting med det att göra då är det bara brist på kunskap men är de seriösa och skriver tillbaka seriöst då kommer jag inte att döma dem på samma sätt (eller det beror helt på vad de svarade) 
 
Nu skiter vi i det!:) jag hade tänkt lägga ut lite för och efterbilder på Pegasus!:)
Första bilden är taget oktober 2011 andra är taget maj 2014. 
 
Ni märker ju vilka som är nya o vilka som är gamla bilder! :) själv så tycker jag att han har blivit riktigt fin i kroppen och jag är grymt stolt över han!:)

Kommentarer
Emelie säger:

Gud va fin han blivit!😍👍

2014-08-12 | 17:16:38
Bloggadress: http://emeliejosefssons.blogg.se
moa säger:

men ett plus är det ju din häst.. kanske därför han är så duktig, för han är typ den bästa ryttaren! ♥️

2014-08-14 | 14:34:04
luis inacio säger:

amei ver isso

2014-09-02 | 01:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback