Min helg.

Hej, jag vet att jag har som varit dålig på att uppdatera men i fredags var det så jävla stressigt med min födelsedag, jag vaknade kring 14.00 o gästerna skulle komma klockan 17.00 och jag var oduschad, o fixad o hade hela huset för att städa eftersom jag hade lovat mamma att hon skulle fixa maten och allt det där och jag skulle städa. Jag började med att duscha o platta håret, medans jag plattade håret märkte jag att mitt hår vart bara flottigare och flottigare men jag fortsatte o trodde att det skulle bli bättre och när jag va äntligen klar märkte jag att jag hade använt bodylotion i håret istället för en annan inpackning. Så under min födelsedag fick jag ha flotthåre. Jag har fortfarande inte tvättat håret sedan dess så mitt nya smecknamn får vara Flottbomben. 
 
Igår vaknade jag tidigt eftersom jag, Mona och Hanna skulle utöka hästarnas hage. Det var riktigt skönt eftersom det var riktigt svalt i luften för första gången denna sommarn. När vi var klara fick Hanna för sig att vi skulle rida så jag var tvungen att åka tillbaka till Malå och byta om till stallkläder och sedan skjutsade Tobias mig igen till Lainejaur. 
Jag och Hanna red för Mona (dressyr) och det är verkligen inte min starka sida och både jag och Pegasus tycker att det blir långtråkigt, men det var riktigt kul när jag fick fart på hans "Lusitano-anda" vi jobbade mycket med att ökning och ta tillbaka. Till slut fick vi riktiga fina ökningar och jag va så stolt över min lilla unghäst!
 
Idag brinner det i min mage av mensvärk så jag har bara sovit och när jag väl har varit vaken så har jag bara klagat på hur ont jag har! FML 
 
Det här var igår när jag red för Mona
Min födelsedag då såg jag ut så här. (fick spreja sönder mitt hår för att det inte skulle se flottigt ut)
Ni får också se några för och efterbilder på min kära häst! 
och så fin han är! 

Kommentarer
mrk säger:

Oj så vacker Pegasus är! Ni kommer verkligen att vara saknad här på mrk!

2014-08-11 | 02:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback