Ridlektion! :)

Jag har nyss kommit hem från stallet och red ridlektion för Jannike. Det gick sjukt bra! Pegasus har blivit så duktig! trodde aldrig att vi skulle komma så långt på så kort tid! Idag på dressyrlektion så gjorde vi skänkelvikning och jobbade mkt med att lös göra hästen. Från början var han väldigt stark och okoncentrerad men till slut va han framåt och lyssnade på alla hjälper! :) åååh vad jag älskar han! det är såna här dagar man verkligen känner vad ett djur gör för en!
När jag kom hem gick jag ut med Herculez och tränade mycket på att gå-fot och att han fortfarande ska gå bredvid fast han ser en cykel eller någon annan individ, han börjar bli sjukt duktig och lyhörd! vi har bara haft han i 3 veckor och han har utvecklats enormt mkt! :)
eftersom jag inte har någon bild från dagens rid lektion så får ni massa citater ist! :)
 
"Kärleken till en häst är aldrig så stor som i den stund man måste skiljas från hästen."
 
 
Herculez och min katt Pucko :)
Jag och fina Eddi på Lottakurset! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback